アジア学院ビジネスリーダーシップ研修

プレスリリース要約

アジア学院はアジア、アフリカ、太平洋地域の農村指導者を育成するリーダーシップ研修校。50年で1,425名の卒業生を輩出し、社会課題解決に取り組むリーダーを育成。アジア学院は海外からの支援を受け、多様な文化的背景を持つ職員を活用し、企業向けのビジネス研修を展開する。また、アジア学院の取り組みは海外からの支援を受け、世界平和に貢献している。

一つの世界をつくる。「社会課題解決」の最前線から直接世界にインパクト

アジア学院はアジア・アフリカ・太平洋地域の農村指導者を養成するリーダーシップ研修校である。シエラレオネ、エクアドル、東ティモール。学生たちは日本では聞いたこともないような国の辺境の村から来る。

それぞれの職種も様々な中で共通点はひとつ。彼ら、彼女らがリーダーということである。各団体の次世代リーダー、現在リーダーを担っている彼らがアジア学院で「リーダーシップ」の研修をうける。

50年間の卒業生は1,425名。決して多くはない。

ただその取り組みは大きなパフォーマンスを発揮し、農村から世界は変わる。「社会課題解決」の最前線で働く彼らを通じて、アジア学院は一つの世界をつくるべく、世界にインパクトを与えている。

アジア学院と世界平和 ― 外務省海外安全情報マップを塗りかえる

アジア学院には毎年約15カ国から約30名の農村リーダーが集う。彼らは草の根から世界を変えるリーダーである。

彼らは世界の人口の半分が住み、「土地、食料、水、資源」が多くの争いの原因となっている途上国の農村地域から来る。多くはハイチ・ミャンマー・カメルーンなどの外務省安全情報マップで赤やオレンジに染まった地域から来日する。

アジア学院の世界平和を希求する取り組みのゴールは、いわばこのマップを白く塗りかえることだ。

海外安全ホームページ: 海外安全情報

9ヵ月の研修に必要な費用は1人500万。貧困・飢餓にあえぐ地域から来る彼らの多くは学費を払えない。

それでも彼らはアジア学院の学びを求め、国内7,000人を超える個人・1,000を超える団体支援者や、アメリカ・ヨーロッパからの海外支援者がそれを支える。

国際協力の分野においてアジア学院という小さな学校の実践は、環境問題の影響にさらされ、社会課題の中で虐げられる人たちに直接届くメソッドだからこそである。

「サーバント・リーダー」「土からの平和」。社会課題に直面する途上国の農村地域で、草の根から世界を変えていくリーダーを育む

アジア学院は日本では聞いたこともない様な国々の農村から毎年30名の草の根のリーダーを募って、那須塩原まで招聘する。

日本人をひとり農村に派遣して技術を教えるのではなく、農村の当事者たちがここで学びを吸収し、彼ら自身の言語に落とし込んで帰国する。

その彼らが農村を通じてまた社会にインパクトを起こしていく。

1度に1人を技術派遣する通例の国際協力と比べ、言語も文化も同じ背景を持つ現地リーダーを同時に30名も派遣(厳密には帰国)するアジア学院の国際協力メソッドは高いパフォーマンスを発揮する。

アジア学院では現地の草の根のリーダーを育成し、世界に「サーバント・リーダー」「土からの平和」の実践による平和の種を蒔いている。

50年のリーダー養成で培った経験を活かし、企業・団体向けビジネス研修を展開

社会課題の最前線に立ち、葛藤と困難の中で平和と和解を求めて取り組む当事者たちに必要な学びを提供してきたアジア学院。

今年創立51年目を迎え、アジア学院はそのリーダー養成の知見を活かして、ビジネス研修も展開していく。

草の根のリーダーを育ててきたアジア学院は、それを実現する仕組みを持っている。

校長荒川朋子を筆頭とした女性の活躍、アメリカ・ガーナ・フィリピン・日本など多様な文化的背景を持つ職員の活用の実践の中で培われてきたアジア学院のレジリエンスは、企業の人材育成を、国内に閉じたクローズドな「せまい多様性」から「リアルな多様性」に、ビジネスシーンの変化に対応する人材育成へ昇華させるへの学びを提供する。

日立フラットチャンネル 2024.2.10(土) 開催

アジア学院の取り組みは東京南ロータリークラブ、東京霞ヶ関ライオンズクラブなど社会貢献に強く関心を持つ団体にも評価され、視察を受け奨学金などの形で支援をいただいている。コロナ禍前には荒川の講演・研修は栃木県経済同友会でも開催されてきた。

講演だけではなく、シンポジウムなど様々な形式での学びを提供する。

今週末には、10月に実施し300万を達成したREADYFORクラウドファンディングでの支援者を対象として、アジア学院校長荒川朋子と国際基督教大学今年度DAY賞受賞ウィリアムズ郁子とが対談形式で、アジア学院「荒川朋子・ウィリアムズ郁子と共に食べ『土からの平和』を考える」と題してクローズドなイベントとして行う。

草の根のリーダーを育成し、世界に「サーバント・リーダー」「土からの平和」の実践による平和の種を蒔くアジア学院のメソッドによるビジネス研修に関心のある方は [email protected]まで

ARI Business Leadership Training

ARI is a leadership training school for rural leaders in Asia, Africa, and the Pacific.

Now in its 51st year of operation, ARI is leveraging its 50 years of experience in leadership training to develop business training programs for companies and organizations.

Impacting the World Directly from the Frontlines of “Social Problem Solving”

ARI is a leadership training school for rural leaders in Asia, Africa, and the Pacific. Sierra Leone, Ecuador, and East Timor. Participants come from remote villages in countries that might have never been heard of in Japan.

They come from remote villages in countries that might have never been heard of in Japan. They are leaders. The next generation of leaders and current leaders of each organization receive “leadership” training at ARI.

Over the past 50 years, ARI has graduated 1,425 participants. This is not a large number by any means.

However, their efforts have shown great performance and have impacted the world through their work on the front lines of “solving social issues”.

ARI and World Peace – Repainting the Foreign Ministry’s Overseas Safety Information Map

ARI brings together about 30 rural leaders from 15 countries each year. They are leaders who are changing the world from the grassroots up.

They come from rural areas in developing countries where half of the world’s population lives and where “land, food, water, and resources” are the cause of much conflict. Many come from Haiti, Myanmar, Cameroon, and other areas tinted red or orange on the Foreign Ministry’s safety information map.

The goal of ARI’s efforts to seek world peace is to whitewash this map, so to speak.

The cost of the nine-month training program is 5 million yen per person. Many of them, who come from poverty-stricken and starving areas, cannot afford the tuition fees.

Even so, they seek to study at ARI, and are supported by more than 7,000 individuals and 1,000 organizations in Japan, as well as overseas supporters from the U.S. and Europe.

The practice of ARI, a small school in the field of international cooperation, is because it is a method that directly reaches those who are exposed to the effects of environmental problems and oppressed in social challenges.

Nurturing leaders to change the world from the grassroots in rural areas of developing countries facing social challenges.

ARI recruits 30 grassroots leaders from rural villages in countries never heard of in Japan and invites them to Nasushiobara every year.

Instead of sending a single Japanese person to a farming village to teach skills, the people in the village absorb what they learn here, put it into their own language, and return home.

They will then return to their home countries, where they will have another impact on society through the farming villages.

Compared to the usual international cooperation method of dispatching one person at a time, ARI’s international cooperation method of dispatching 30 local leaders with the same language and cultural backgrounds at the same time (technically, they return to their home countries) demonstrates high performance.

From rural villages, the world can change.

ARI is cultivating local grassroots leaders and sowing the seeds of peace in the world by practicing “servant leadership” and “peace from the soil.

Business training for companies and organizations, drawing on 50 years of experience in training leaders.

ARI has been at the forefront of social issues, providing the necessary learning for those who work for peace and reconciliation in the midst of conflict and difficulty.

Now in its 51st year of operation, ARI will leverage its expertise in leadership development to offer business training programs as well.

ARI has been nurturing grassroots leaders, and has the structure to make it happen.

ARI’s resilience, which has been cultivated through the activities of women, led by director Tomoko Arakawa, and the utilization of staff with diverse cultural backgrounds from the U.S., Ghana, the Philippines, Japan, and other countries, will help companies move their human resource development from closed, domestic “narrow diversity” to “real diversity” to develop human resources that can respond to changes in the business scene.

ARI’s efforts have been recognized by the Tokyo South Rotary Club, the Tokyo Kasumigaseki Lions Club, and other organizations with a strong interest in social contribution, which have visited the school and provided support in the form of scholarships. Prior to the Corona disaster, Arakawa’s lectures and training have also been held at the Tochigi Association of Corporate Executives.

In addition to lectures, she offers learning in a variety of formats, including symposiums.

This weekend, with Tomoko Arakawa, Director of ARI, and Ikuko Williams, this year’s DAY Prize winner at International Christian University, ARI will hold a closed event titled “Thinking about ‘Peace from the Soil’ with Tomoko Arakawa and Ikuko Williams” in a dialogue format for supporters through READYFOR crowdfunding, which was conducted in October and reached 3 million.

If you are interested in business training using ARI’s method of cultivating grassroots leaders and sowing seeds of peace through the practice of “servant leadership” and “peace from the soil” in the world, please contact [email protected]

引用元:PR TIMES

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